Sosyal Medya:
Esbpl Youtube Esbpl facebook Esbpl Instagram Esbpl Twitter

2012-2013 sezonu transfer dönemi

/ 2 Sonraki
calibra

calibra(30.10.2012 13:23:49)

1.
ilk dönemi 2 kasim 2012 cuma günü saat 21.00 itibariyle sona erecektir.

sona ermesiyle birlikte takimlar, yönetim'e bildirdikleri kadrolarinda ikinci transfer dönemine kadar hiçbir degisiklik yapamayacaklardir.
calibra

calibra(25.12.2012 09:40:55)

2.
kaptanlar kurulu'nun aldigi karar ile ikinci transfer dönemi, 21 aralik 2012'de açilmis ve 1 subat 2013'te (daha dogrusu lig 13. hafta maçlari oynandiktan sonraki cuma günü) sona erecektir.

kadro degisikliginde kurallara dikkat edelim ve o hafta cuma aksamina kadar bildirilmeyen kadro listesi pazar günü geçerlilik arz etmez, unutmayalim.
calibra

calibra(28.12.2012 18:19:57)

3.
fazla hareketli basladi, herkesin transfer yapasi varmis. olm madem öle sezon basi kaptanlar toplantisinda bir de transfer gündemi olusturalim, kim kimi almak istiyorsa söylesin a.k :)
ferhad

ferhad(31.12.2012 03:22:33)

4.
dedeler bombalari patlata patlata geliyo ilk maçlari bizimle bizden sonra yine bombalari patlamasin :d belkide bizimki patlar :))
the beyin

the beyin(3.01.2013 18:56:19)

5.
"bu yilki transfer isi biraz sacma oldu hacilar, sene basinda aldigimiz kararin sebebiyle celisti sanki" diye aciklamada bulunacagim daha az yogun oldugum bi ara. cemkirmedin hayirdir diyenlere selam olsun.
lil saint

lil saint(3.01.2013 22:17:37)

6.
@5 aldigimiz derken ? karari kaptanlar aldi, yine kaptanlar aramizda oylayarak böylesinin dogruluguna karar kildik sana ne ahah =)
the beyin

the beyin(6.01.2013 20:11:27)

7.
yanlis zamanda yanlis kararla acildi transfer, yanlis hamle oldu bence.

bugun galip gelseydik daha uzun yazacaktim, simdilik luzum yok - adamlarin hakli galibiyetlerine laf ediyor gibi duracagim amk.
madyb

madyb(6.01.2013 20:42:55)

8.
ben de atanalir'in hakli galibiyetine laf atmadan, kesinlikle yanlis bir sekilde erken açildigini düsünüyorum. genel anlamda adil bir karar olmadigi görüsündeyim.
the beyin

the beyin(7.01.2013 11:16:29)

9.
yenildik diye agliyormusum. keske sacmasapan oynamayip yenseydik ondan sonra yazsaydim sunlari.

bence bir onceki senede yasananlardan dolayi ligin ayni 12 takimin birbiriyle denk maclar yapmasi icin diye koyulan kuraldan geri donulup bu yilin da amina kondu.

eger koz maca takim cikaramiyor diye acildiysa bana aciklandigi gibi, koz macaya ozel - sadece freeden adam ekleme olayina kimse karsi cikmazdi diye dusunuyorum. veya koz maca 2 hafta daha yenilir o sekilde takviyesini yapardi.

"15 kisilik kadro" - "transfer sureclerinin daraltilmasi" bu amaca yonelikti. amaci yine kaptanlar kendi icinde dagitti amaci bir an neyin gazina gelindiyse.

2 haftadir yazmak icin galip gelmeyi bekliyordum - gelemedik :).

su durumda yanlis olan;

benim oynadigim atanalir maciyla terkib'in oynadigi atanalir maci'nin ayni zorlukta olmamasi.

2 puan cok sey degistirecek iken reset'in oynadigi dedeler maci ile filan'in oynadigi dedeler macinin alakasi olmamasi.

daha alt siralarda nouli'nin 2 puan alacagi mactan maglubiyet ile ayrilmasi.

limon muz orta'yi oynatmis olup oyle galip gelseydi filan icin de ayni seyi soyleyecektim.

gecen yil x oldu boyle oldu diye bu yil onlemek adina yeni kural getirdikten sonra 2 hafta daha dayanamayip ligin dengesiyle oynandi acik sekilde. bir adamin gelip gelememesi / sakat olmasi anlik degisikligi degil transfer sezonunun son 2 hafta acilmasi cunku. koz maca bize karsi ferhad'li oynadi limon'a karsi bos kadro cikardi demiyorum yani sonuc olarak.

diyorsaniz maclar daha zevkli oldu; evet mac bazinda daha fazla zevk aldim - atanalir ile oynadigim mactan da mac olarak dusununce memnun ayrildim.

lig ve siralamayi dusununce ayni seyi diyemecegim, en ufak bir heyecanim kalmadi lig ile ilgili bu sezon.

umarim reset sampiyonlugu 1 puanla kacirir, biz 1 puan ile 4. yerine 6-7. oluruz, nouli 1-2 puan ile 2 sira geride kalir olabilecegi yerden. ve ne demek istedigim daha rahat anlasilir sene sonunda.
onursuz kil adam

onursuz kil adam(7.01.2013 12:10:07)

10.
kural öncesi itiraz etmemiz konusunda uyarilar gelmesine karsi cevabimi önden vereyim.transfer döneminin açilmasina opeth kaptani olarak itiraz etmistim ama karar oy çokluguyla alindi. ikinci olarak; transfer olan oyuncularin, daha önce maç yaptiklari takimlara karsi tekrar oynamamasi kurali geldi, o da oy çokluguyla kabul görmedi. orada da itirazimizi belirtmistik.

sonuç olarak; derdimiz bir maç kaybettik diye aglamak vs. kesinlikle degil, ki zaten fuat da atanalir'in hakli galibiyetine vurgu yapmis. kaç yildir bu ligdeyim, her zaman tek derdim kurallarin bire bir uygulanmasi ve kurallar uygulanirken de bu kurallarin sadece bizim aleyhimize karsi uygulanmamasi olmustur. tek ricam, ben kaptan olarak sahada aleyhimize olan bir kirmizi karti, penaltiyi, faulü hiç çekinmeden söyleyebiliyorsam, ayni hassasiyeti bu ligdeki dostlarimin da göstermesi olacaktir. yoksa bütün kurallari maç heyecaniyla gözardi edersek, ligdeki esitligi koruyamayiz.

delpiero82

delpiero82(7.01.2013 12:25:30)

11.
fuatin kural degisikligi ile ilgili yaptigi elestiriyi kabul ediyorum. dogru söylemis yazisinin çogunlugunda.. zaten alperle bu konuda yilbasindan önce olan konusmamizda yanlis hareket ettigimiz kanisinda ortak noktaya varmistik..

yalniz sunu hemen belirtiyim, kararlarin hiçbiri kozmaca ekseninde alinmadi.. kozmacanin kupa haftasi yasadigi bir sikinti vardi.. oylama cuma aksami yapildi. transfer pazartesi açilacakti onu 3 gün önceye çektik. kadro güncellemesini yapmasi kosulu ile.. kozmacanin durumu budur..

sanirsam alperle konusmamiz ayin 28 i falandi. aldigimiz karar çerçevesinde bundan sonra sezon öncesi alinmis kararlar ile ilgili hiç bir sartta oylama dahi açilmayacak.. sadece boslukta kalan durumlar olusursa bunun oylamasi yapilacak..

ancak sunu belirtmek istiyorum yine de hiçbir kaptanin bu degisikliklerden sikayet etme hakki yoktur. zira oylama basliginda tek kaptanin rizasi olmazsa kabul görmeyecegini bizzat alper yazdi.. her kaptan öyle yada böyle tamam dedi ve bu karar alindi. yani tancanin yazdigi gibi oy çoklugu degil.. ama ikiniz de temelde haklisiniz. simdilik aldigimiz tedbirler bu sekilde. herkese selamlar...
don toblerone

don toblerone(7.01.2013 12:43:15)

12.
en azindan bu sene yasanan sikintilari dikkate alip, seneye transfer dönemini daha dikkatli ayarlayalim bari (ki hep öyle oluyor). her sene yeni getirilen uygulamada sikinti yasaninca bundan ders alinip ertesi sene kural mükemmellestiriliyor.
sinan

sinan(7.01.2013 12:52:47)

13.
aykut durumu açiklamis tesekkür ederim. erken transfer sezonu için konusmalar pazartesi günü için yapiliyordu, biz sadece bunun cuma gününe çekilmesini istedik. transfer sezonu ile ilgili böyle bir gelisme olmasaydi, biz yine ayni kadro ile çikacaktik, hükmen maglubiyeti kabul edecektik. bacakspora, oynayan kisilerin listede olmadigini maç sonunda söyleyelim, adamlar maçtan zevk alsin diye de bir tekliftede bulunmustum.
çok tartisacak bir sey yok, fuat hatali demis, aykut kabul etmis, karar oy çoklugu ile alindi, oy çoklugu ilede hatali oldugunu kabul edebiliriz.
fuat'a katilmadigim tek nokta, sene sonu hesaplarini bu hafta oynanana lig maçlarina göre hesaplamak saçma geliyor bana. haksizliktan bahsedeceksek transfer dönemi ile ilgili olmayan bir sürü gelisme oluyor zaten. en basiti, ferhad bu sene bir çok maça gelemiyor, ama bir takima karsi iki kere oynayip 4 puani etkileyecekken, bir takima karsi hiç oynamayip yine 4 puanini etkileyebilir. böyle de bir sey iste ..
thorin

thorin(7.01.2013 13:22:34)

14.
@11 " aldigimiz karar çerçevesinde bundan sonra sezon öncesi alinmis kararlar ile ilgili hiç bir sartta oylama dahi açilmayacak.. sadece boslukta kalan durumlar olusursa bunun oylamasi yapilacak..
"

buna sonuna dek katiliyorum ve tüm esbpl'nin bu eksende düzenlenmesini istiyorum.
calibra

calibra(7.01.2013 14:14:48)

15.
üsenmeyip okur musunuz bilmem, ama bence okuyun :)

bu sene uygulamaya koydugumuz birbiriyle baglantili olan ve bir arada bir anlam ifade eden "transfer dönemi" ve "kadro sabitleme" kurallari, benim aslinda bir kaç sezondur uygulamaya geçirmeyi düsündügüm ve ligimizin selameti açisindan son derece yapici ve mantikli uygulamalar oldu.

esbpl'de sezon sezon bakarsak, düzenledigimiz bu kurallar da aslinda hep ihtiyaçlardan ve ister istemez herkesin eldeki kurallara göre (iyi veya kötü niyetli sekilde) takimi için en iyisini yapmaya çalismasindan dolayi yasanan sikintilardan dolayi ortaya çikmis kurallar oldu.

"kadro sabitleme" ve "transfer dönemi" kurallari, ligde daha önce çokça karsilastigimiz pek çok sikintinin önüne geçebilecek düzeyde, ayrica ligimiz açisindan devrim niteliginde kurallar oldu. hatta ilk sene olmasina ve benim bir çok sikinti yasama ihtimalini öngörmeme ragmen, ilk etabi da kazasiz belasiz atlatildi.

bu sezon basinda kurdugumuz düzende, ilk devre bir kaç hafta transfer dönemi açilacak, kapandiktan sonra ilk devre sonuna kadar herhangi bir islem yapilmayacak, ikinci devrenin baslamasiyla birlikte tekrar açilacak ve bir kaç hafta açik kaldiktan sonra kapanacakti.

kanimca bu düzenin bozulmasiyla, yani ikinci transfer döneminin ilk devre bitmeden erkene çekilmesi ve takimlar arasi geçisin de açilmasi ile birlikte biz kuralin ruhuna ve esbpl'nin düzenine aykiri hareket etmis olduk. belki evet, oyuncularindan verim alamayan takimlar ve takiminda mutsuz olan oyuncular açisindan dogru bir karar oldu, ama kurulu düzeni bozmus olduk ister istemez.

bu tip durumlarda, yani ligin düzenini ilgilendiren böylesi bir konuda aslinda yapmamiz gereken konunun tartismaya dahi açilmadan, "sene basinda getirilen düzenleyici kuralda degisiklik olmamali" denilerek konunun oylamaya dahi sunulmadan gündemden düsürülmesi idi.

oylamaya sunulabilecek nitelikteki durumlarda da; aslinda hepimizin, her kaptanin yapmasi gereken, kendi mevcut durumunu, takimini veya kazanimlarini düsünmeden, "esbpl'nin selameti için hangisi uygun olur" diyerek görüsünü belirtmesidir.

görüs belirtirken de aslinda biz kaptanlar kurulu'nda çokça bir hata yapiyoruz. "çogunluk tamam derse bence de tamam abi" mesela bu oylamada da ben ayni seyi söyledim ki bunu da yapmamamiz gerekiyor. aslinda farkinda olmadan kimse birbirini kirmak veya karsi çikmak istemedigi için böyle bir oylama süreci içerisinde buluyoruz kendimizi. :)

netice olarak, dhög'ün kaptanlar kurulu'ndaki önerisi ile birlikte herkes bize uyar/problem olmaz vs. deyince de karar çikmis oldu. dogru veya yanlis olmasindan ziyade bence olmamasi gereken, ligin düzenine ve akisina, daha amiyane bir tabir ile kaderine etki eden bir oylama oldu.

ligin gidisatinin etkilenmemesi anlaminda benim transfer döneminin nasil uygulanmasi gerektigi konusundaki en önemli önerim ise, bir adamin ilk devre x takimina karsi oynamasi halinde, transfer oldugu takimi ile yine x takimina karsi ilk devre bitmeden oynayamamasi idi. bu önerimin aslinda oylamaya sunulmamasi gerektigini belirtmistim ancak ne var ki çogunluk bunun uygulanmamasi yönünde görüs bildirdi. arada ben de kuralcilikla suçlandim da neyse o baska bir hikaye :)

bu arada olayin koz maça istedi böyle oldu diye düsünülmesi yanlis, kaptanlar kurulu'ndaki oylamada da belirtmistim, koz maça'nin kadro sikintisinin o haftaya denk gelmesi tamamen tesadüf. ancak bu taleple de alakali olarak herkesle tek tek görüstüm, herkesin görüsü tamam transfer dönemi 21 aralik tarihi itibariyle açilabilir oldu. bu konuda tancan benimle endiselerini paylasmisti ancak transfer dönemi'nin erkene alinmasi ile ilgili olarak torsk'un "bize uyar" diyenlerde basi çektigini belirteyim :)

okuyan okumayan herkese tesekkürlerimi ve saygilarimi sunarim.

basganiniz calibra.
solu

solu(7.01.2013 14:20:48)

16.
sezon basinda konulan kurallar kaptanlarin ortak karariyla alindi, yapilan hatalar uygulamaya geçildikçe ortaya çikiyor. ancak transfer sezonunun erkene alinmasi sezonun basinda alinan kararlarla çelistigi konusunda alpere katilmiyorum. çünkü ilk transfer dönemi 4. haftada sona erdi, bu demek ki 1. hafta bir takimda oynayan oyuncu 4. hafta baska takima karsi oynayabiliyordu, hatta ayni takima karsi da oynayabilirdi, aynisi 2. transfer dönemi için geçerli. simdi kimse transferler bu dönemde gerçeklestirilmedigi için bu kurala itiraz etmedi. kurallar zamanla rayina oturacak, herkes lig daha keyifli olur onun derdinde, yapilan yanlislar birilerinin aleyhine durumlar olusturdugunda ortaya çikiyor maalesef.
calibra

calibra(7.01.2013 14:23:18)

17.
@16
haklisin haci abi, o tarafi da var isin. zaten dogacak sonuçlarin sonu yok, elbet birilerinin hosuna gitmeyecek, herkesi tatmin edecek bir düzeni bulmak çok zor, ancak belki de böyle böyle mevcut durumlar dahilinde elde edilebilecek en iyi düzeni yaratacagiz.

asil vurgulamak istedigim nokta, sene basi kararlastirilan kurali, oyun devam ederken degistirmenin esbpl açisindan yanlisligi idi.
onursuz kil adam

onursuz kil adam(7.01.2013 14:36:58)

18.
@13 haklisin, transfer dönemi disinda da dengesizlikler olusabiliyor ama bunlar temelde transfer dönemindeki gibi planli olmuyor. o yüzden yine de ufak bir ayrim oldugunu düsünüyorum. o yüzden seneye bize transferin için çalismalari baslattik :)

@15 sen yaz, kimse okumasa da ben okurum abi:) çogu konuda hemfikiriz zaten. ben de derdimi anlatabildigimi umuyorum.

@16 haklisin abi, transfer olan oyuncunun daha önce oynadigi takima karsi oynamama durumumu sezon basi için de geçerli olmali.
calibra

calibra(7.01.2013 14:43:52)

19.
@16-18
o konunun adil çözümü belli, artik önümüzdeki toplantiya :)
thorin

thorin(7.01.2013 14:58:07)

20.
adalet saglamaktan daha önemli birsey varsa o da herkesin ama herkesin burda eglence için bir arada oldugudur. adalet söz konusu ise maçlarin oynanis saatlerinin de buna göre düzenlenmesinden tutun, beni hep söyledigim telden geri seken toplara kadar bir çok konu var hakkinda karar verilmesi gereken.

ama ben diyorum ki tel inadimdan vazgeçiyorum yeter ki bir adamin baska bir takima karsi oynamasina bu kadar takilmayalim :) veya benzeri konulara, illaki çözeriz be aramizda... yazili birseyler olunca kural delicilere hep bir referans saglamis oluyoruz. ben de isterdim içimizde böyleleri olmasin ama ne yazik ki var. özünde iyi insanlar ama is kupaya madalyaya gelince kendilerini kaybediyorlar :)

sonuçta kural koyup denge saglamaya çalistikça iyi niyetli olan bu tutum, birileri tarafindan her zaman delinmeye çalisilacak, çünkü sinir var.

öperim hepinizi.
dusunen hayvanin onde gideni

dusunen hayvanin onde gideni(7.01.2013 15:30:53)

21.
öneriyi ortaya atan kisi olarak:

öncelikle transfer olan bir oyuncunun ayni devre içinde eksi takimiyla beraber oynadigi bir takima karsi oynamasi, transfer dönemi açilmadan önce de vardi bunun en iyi örnegi koz maça'ya karsi bizde ve fenersaray'da iki kere oynayan overdoseunderrain, baska örnekler de çikabilir. bunun sezon basinda problem olmayip simdi olmasi ve tartisilmasini dogru bulmuyorum.

ikinci kisma gelirsek, sezonun en iyi haftalarindan birini yasadik. transfer dönemi açilmasaydi bu maçlarin önemli bir kismi böyle çekismesiz ve sikici geçecekkti. bilmem farkinda misiniz ama aksam beste tribünde 30 kisi reset-dedeler maçini izledi. ha keza fenersaray yeni takviyesiyle birlikte tarihinin en iyi oyunlarindan birini oynadi. belki lige ve sezona havlu atacak hatta radikal kararlar alacak koz maça zirveye ortak oldu.

takimlar arasi adalet tüm bunlardan önemliyse, rekabetten ve seyir zevki ikinci plandaysa geçen sezon sonundan beri önerim, takimlara oyuncu sözlesmesi getirilsin bir oyuncu sözlesmesi bitmeden ve kaptani izin vermeden baska bir takima geçemesin, böylece ona güvenip plan yapan takimlar da sikinti yasamaz.

böylece süper lig profesyonelliginde ligimiz olur.
calibra

calibra(7.01.2013 15:40:04)

22.
@21
keske bi serdar izleyeydi de biz yeneydik :/
rippin corpse

rippin corpse(7.01.2013 16:00:54)

23.
her boka salça olmak gibi bir aliskanligim var. bir seyler söylemeden duramiyorum :)

ya konuyu tam kavrayamadim, ya da durum harbiden söyle; bu hafta takimlar istedikleri kadrolari olusturup, zevkli çekismeli maçlar oldugu için, transfer sezonunun erken açilmasi yanlis karardi.

bu yüzden birileri puan kaybetmis, birileri kazanmis olabilir. ama sezon tüm takimlara açildi. ben bunun adaletsizlik neresinde anlayamadim. bir adamin ayni takima karsi birden fazla oynamasini bu kadar büyütmeye bence gerek yok. eger bunu saçma buluyorsaniz, direk bu konuda kural getirelim. bu kendi düsüncem tabi, herkes benim gibi düsünmek zorunda degil ama her hafta savas'a, ufuk'a vs. karsi oynayip sonuncu olmayi, laylaylom oynayip, sampiyon olmaya tercih ederim.

önceden alinan karara göre daha basarili takim planlamasi yapanlarin hakki yendigi düsünülebilir ancak bu kadar insafsiz olmamak lazim. bence kimse keyif almaya baslamak için transfer sezonunun baslamasini beklemek zorunda kalmamali. sonuçta, sene basinda yaptigin plan, elinde olmayan sebeplerle yalan olabiliyor.

bence transfer sezonu basli basina fiyasko bir uygulama. eskiden olan son 3-4 haftaya kadar isteyenin, isteyeni alabildigi ama bir oyuncunun bir transferden fazlasini yapamadigi kural daha basariliydi. bu kadar kati bir liste, transfer sistemi uygulanacaksa, dhög'ün de dedigi gibi oyuncularin da özgürlüklerini sinirlamak lazim. kimse isim çikti gelmiyorum diyemesin.
the vagrant

the vagrant(7.01.2013 16:17:09)

24.
ne tancan'in ne de fuat'in yazdiklarinin bizim maça aglama / yakinma kaygisi tasimadigini bilerek yaziyorum ben de yazacaklarimi (:

dhög öneriyi getirdiginde kabul edenlerden biriydim, ki o sirada bizde mustafa transferi söz konusu bile degildi.

kabul etmemin sebebi rippin'in, thorin'in ve dhög'ün söyledigi seylere paraleldir.

açikçasi biz atanalirspor olarak her maça kazanmak için çikiyor ancak ligi kaçinci bitirdigimizi çok da sallamiyoruz. (sallayanlari kiniyorum manasina gelmemeli tabii)

yani bizi oyun olarak , karakter olarak, öne tasiyacak oyunculari kadroya katabiliyorsak - verimli degerlendirebiliyorsak katmaya çalisiyoruz.

eger hepimizin ortak amaci ligden keyif almaksa aynen rippin'in dedigi gibi ben de sert kadroya karsi galip gelmeyi yeglerim. dün sahada realy, dai, cem olmayan bir opeth'i yenmekle dünkü opeth'i yenmek arasinda bizim için çok fark var.

ligde kadrosunu takviye etmesi gereken takimlar ve takiminda memnun olmayan arkadaslar için çok verimli ve mutlu edici bir hafta oldu. kimse sampiyonluga oynamiyor dikkat ederseniz adi geçen takimlardan, daha çok zevk almak isteyen takimlar bunlar.

benim öncelikli amacim ligden keyif almak oldugu için karari yerinde buluyorum.

aykut ve alper'in düsüncesini ise anliyorum, olumsuzluk yaratabilcek her olay için kontrol edilebilir bir süreç yaratmak çok önemli, kendi baskanlik yaptigim dönemde ben de aynen kitaba fazla bagli olmakla elestirildim. onlarin düsüncesini de sagliksiz bulmuyorum açikçasi.

biraz öncelikler meselesi. biz her sene istikrarsiz ferhat'a karsi 2 maç yapiyoruz biktik mesela.

(:

ama sampiyon oliundugu için degil oynandigi için güzel bence.

önümüzdeki toplantilarda tartisiriz.

öperim.
the beyin

the beyin(7.01.2013 18:13:50)

25.
rippin ve koraya katiliyorum. zaten demeye calistigim seyin benzerini torik de söylemis.

zevkli mac ile ilgili sikintim yok. 4 haftadir güzel kiran kirana maçlar yapiyoruz. atanalir da bizim hücum hattinin formsuz olmasindan yirtti :).

kurali x sebebinden koyduysak neden o sebebe aykiri is yapiyoruz diyorum. 2 hafta sonra zevklenseydi lig, sampiyonlukmus kupaymis takip eden takimlar için daha güzel olurdu diyorum. her hafta yine keyif alarak oynamaya gelecegim ama filan 1 puan ile sampiyon olursa ya iste transfer sezonu sacmalamasaydi reset sampiyondu diyecegim. filan'in emekleri de pic olacak.

veya fener saray (su an daha iyi farkla bitirir gibi dursa da) bacak'in 1 puan üstünde 11. olursa ; transfer sezonu acilmayaydi ufuk vs mac yapmak için gelir yenebilirlerdi diyecegim.

çirkin bi insan oldugumu ve opeth'in onumuzdeki 20 yillik gelisim planinda sampiyonluk hedefi olmadigini biliyor ve kabul ediyorum.
/ 2 Sonraki